Pages

Friday, 28 October 2011

Sekolah Menengah Kebangsaan Agama Ranau.


putera puteri sekolah kami.
bersatu menuju kejayaan.
seluruh jiwa raga akan kami korbankan.
untuk agama bangsa dan negara.

islam itu cara hidup.
akan terus dijulang.
ilmu diamalkan dunia dan akhirat.

jihad di jalan Allah.
akidah dan disiplin semuanya disatukan.

ikraaar.
kami laungkan.
berilmu,beramal, dan bertaqwa.

**************
tiba-tiba aku terkenangkan.
nostalgia indah di semekar.
di sekolah inilah aku di ajar makna ad-deen.
di sinilah bermulanya segala yang indah.
aku belajar apa itu
islam.
akidah.
qiraat.
tarannum.
munaakahat.
muamalat.
mutasyaabihat.
muhkamat.
uslub insyaa-ie.
al-mafa'il.
mansubat.
haqiqah wal majaz.
isti'arah.
homeostasis.
acid & bases.
electrolysis.
momentum.
inertia.
integration.
differentiation.
sekularisme.
malaysia.
kmm.
sanad.
musnad.
li'an.
urbanization.
kemanisan berukhuwah.
(sesungguhnya terlalu banyak benda yang aku pelajari di bumi semekar.
kalau aku nekad menyenaraikannya, pasti sudah tentu, laptop aku hang sebulan.)
dan yang pastinya.
aku belajar menghargai pengalaman.
(pengalaman yang belum tentu akanku jumpa di tempat lain.)

***********
sekolahku terchenta.
kapan agaknya dapat kita ketemu semula?
semoga semekar terus gemilang.
dalam usaha memperjuangkan syiar islam.
InshaAllah.

**********

No comments:

Post a Comment