Pages

Thursday, 22 September 2011

lantak kaulah beb.

maaf.
aku tahu aku bukannya baek sangat.
serius!
aku bukan malaikat.
aku hanya manusia yang sering buat kesilapan.

aku bukan apa.
cuma nak cakap sikit jer.
sikit.
ok.

aku sebenarnya serba salah.
nak cakap 'lantak kaulah beb'.
tapi Dia dah kata.
"dan tetaplah memberi peringatan,sesungguhnya peringatan itu sangat bermanfaat bagi orang mu'min."

jadi.
mahu tak mahu.
aku kena cakap juga.
sekadar untuk peringatan bersama.

kau mengaku kau islam tapi kau tak buat apa yang Dia suruh.
jangan kau pura-pura lupa yang solat itu rukun agama kita.
kau kata kau penat maka kau tinggalkan solat itu.
ok.
mungkin kau lupa solat itu tiang agama yang
juga menjadi pembeza diantara orangkafir dan muslim.

kau tahu batas aurat,tapi kau buat-buat lupa.
kau berbaju tapi telanjang sendat lagi jarang.
kau kata kau nak cuba dalami ilmu agama.
tapi kau tidak berusaha ke arah itu.
ok.

ya.
aku sedar aku buat banyak salah juga.
tapi.
kalau antara kita tidak saling tegur menegur (untuk kebaikan.)
siapa lagi?
kalau bukan sekarang.
bila lagi?
kau nak tunggu kau sempurna?
suci tanpa melakukan dosa?
sorilah beb.
orang kata,manusia tu takda yang sempurna.
apatah lagi yang tidak pernah melakukan kesilapan.

jadi aku harap lepas ni.
bila kau nampak aku buat jahat.
silakan tegur aku.
aku tak kisah pun.

aku dah taktau.
apa lagi aku nak tulis.
cuma peringatan aku.
sama-samalah kita mengukuhkan tiang agama kita.
kerana apa.
kerana,kau datin ko,datuk ke,mahasiswa ke,mahasiswi ke.
semuanya tak ada maknanya.
kalau kau tak taat kepada suruhan Dia.

p/s:jangan jadikan rasa penat kau sebagai lesen kau untuk tidak menunaikan segala tuntutan agama (islam)kepada kita.

1 comment: