Pages

Friday, 16 September 2011

im still 19.ok.


Kes pertama:
Kak,dataran dewan Canselor tu dimana ya?
Kes kedua:
Maaf kak,tumpang tanya bleh?
Dimana tempat nak ambik wudhu di masjid ni?
Kes ketiga:
Em,kak,Dewan Kuliah Utama tu di bahagian mana?
Hanya itu kes yang masih tersimpan kemas dalam kepala otak saya ni.
Bila saya diajukan soalan-soalan ni.
Terasa diri begitu tua.
Tapi saya harap.
Gelaran 'kakak' itu digunakan kerana mereka melihat saya ni matang.
berhati-hati.
Maksud saya.
Bagi menggelakkan kekurangajaran berlaku.
Yalah.
Manusia mempunyai pandangan yang berbeza-beza.
Boleh saja ada yang melihat saya ni macham
layak jadi ibu kepada 5 orang anak.
Tak kurang juga mungkin ada yang melihat saya ni
masih budak pra-sekolah.

Alaah.
Manusia,(esp.orang timur).
Mata sama hitam-putih.
Tapi.
Pandangan berbeda-beda.
Jadi,seperti yang telah saya jelaskan sebentar tadi.
Kes ni mungkin berlaku kerana
Untuk mengelakkan kekurangajaran.
Kira langkah selamat lah.   
ok? 
 
P/s:kes-kes tersebut berlaku ketika minggu suai mesra (ums).jadi saya ada alasan untuk berasa yakin bahawasanya,pelajar yang berumur 19 tahun nilah yang paling muda antara semua pelajar baru.asasi?.
setahu saya,asasi lagi awal masuk.

No comments:

Post a Comment